Aandacht voor creativiteit, muziek en techniek

Naast de vakken rekenen, lezen en taal en de zaakvakken is er ruimte voor de creatieve vakken en techniek. We werken met een doorgaande leerlijn handvaardigheid en techniek. Dit betekent dat de kinderen wekelijks onder begeleiding van leerkrachten en ouders werken aan de verschillende creatieve werkvormen (klei, figuurzagen, papiermaché enz)
Het onderdeel Techniek wordt ook in deze cyclus meegenomen, kinderen doen ervaring op met luchtdruk, temperatuur, magneten enz. De bijbehorende proefjes worden onder begeleiding van ouders en leerkrachten gedaan. Onze school neemt deel aan Sterk Techniek Onderwijs. De overheid wil dat elke school aandacht besteed aan Techniekonderwijs. In samenwerking met nog 3 andere basisscholen en VO-scholen binnen OZHW werken we aan Sterk Techniek Onderwijs.

Muziek
Onze vakleerkracht Muziek verzorgt twee dagdelen per week de muziek-/ dans- en dramalessen voor alle groepen bij ons op school. Zij bespeelt verschillende muziekinstrumenten en laat kinderen ervaren wat je met muziek en aanvullende materialen kunt doen. Elke groep verzorgt 1x per jaar een voorstelling voor hun ouders en de kinderen van de school.