Vergroenen schoolplein

De Tweemaster bedankt sponsors vergroenen speelplein

Vorig schooljaar is De Tweemaster gestart met POEN voor GROEN. Een initiatief vanuit de leerlingenraad in samenwerking met een aantal enthousiaste ouders en leerkrachten.

Het doel is om het schoolplein van De Tweemaster te verduurzamen voor een groene en gezonde school.

De kinderen moeten buiten kunnen spelen met meer groen om zich heen. Ook onder schooltijd kunnen ze meer buiten bezig zijn, in en met de natuur. De kinderen maken kennis met het belang van groen in ons dagelijks leven en hoe je zelf, hoe klein dan ook kunt bijdragen aan een beter milieu.

Er zijn geveltuintjes aangelegd, er zijn tonnen waar het regenwater in op wordt gevangen, dat kan weer worden gebruikt voor beregening, fruitboompjes, wilgentenen kruipdoor sluipdoor, wandelpaadjes van houtsnippers en boomstammen op een zandheuvel, zitelementen zodat kinderen ook buiten onderwijs kunnen krijgen.

Naast het aanleggen van groen is er door E. Steinhart en de Tweemaster een lesplan gemaakt. Elke woensdagochtend besteden we aandacht aan zowel creatieve als technische vaardigheden maar ook aan koken en tuinieren. Een onderdeel bestaat uit beplanting, onderhoud en oogst en daarnaast maken de kinderen eenvoudige gerechten en eten dit dan als afsluiting van de les gezamenlijk op. Groen zijn en doen is waar de Tweemaster voor staat.

Dankzij subsidieverstrekkers, sponsors, acties van leerlingen en steun van ouders hebben we op De Tweemaster onze plannen kunnen realiseren. We zijn ontzettend blij met de subsidies die toegekend zijn door de Rabobank, Hollandse Delta, GKB en sponsoringen van Vermatech loodgietersbedrijf, Versluis Verf Barendrecht en diverse Barendrechtse middenstanders.

Kunstenares Josine Henneken (2022 VWO cum laude geslaagd aan het Dalton Lyceum) heeft de muurschilderingen gemaakt.

De ouders van het POEN voor GROEN-team, Karen, Heeley en Cassandra hebben enorm veel werk verzet, het resultaat is een prachtig vergroend speelplein. Namens alle betrokkenen bij De Tweemaster willen we iedereen heel hartelijke bedanken voor het prachtige resultaat.

Wethouder Dirk Vermaat mocht met Isaac van de leerlingenraad het lint doorknippen.

P1370692b

PHOTO 2022 07 04 07 55 37